Sample section
Sample section

Notícies

18.02.2010 15:50 Antiguitat: 203 Tage

EolicCat satisfeta amb la publicació de les zones on instal•lar parcs eòlics a Catalunya

Categoria: Notes de premsa

 

L’Associació espera que el termini per obrir el concurs a les àrees establertes per a la tramitació de projectes es doni a conèixer també amb la màxima celeritat

Barcelona, 17 de febrer de 2010.  EolicCat, l’Associació Eòlica de Catalunya es mostra satisfeta per la publicació avui de les Zones de Desenvolupament Prioritari (ZDPs) per part pel Departament d’Economia i Finances de la Generalitat, i es manté a l’espera de l’Acord de Govern definitiu que oficialitzi tant aquestes àrees com el seus corresponents concursos per instal·lar-hi parcs eòlics.

Després de donar a conèixer les primeres conseqüències negatives tant pel sector com pel desenvolupament futur de l’eòlica a Catalunya, a causa del retard en la coneixença de les zones, el president d’EolicCat, Ramon Carbonell: “es felicita per la celeritat que ha pres ara la conselleria d’Economia en donar a conèixer quins seran els indrets on promoure l’eòlica”.

Amb tot, des de l’Associació s’insta ara al Govern a no dilatar les gestions per obrir la convocatòria de concurs en aquestes àrees que, en principi, estava programat pel passat 28 de gener.

Pel que fa a les zones presentades avui, el president d’EolicCat considera que “la publicació de les ZDPs era la única via per desencallar l’actual situació de paràlisi a la que s’havia vist sotmès tot el sector, la qual havia portat a la deslocalització i desmantellament d’algunes empreses implicades en la industria eòlica en detriment del desenvolupament d’aquesta a casa nostra”.

Les ZDPs presentades aquesta tarda suposen la implantació de 834MW que, sumats als 654MW en funcionament hores d’ara obren el camí al territori per assolir l’objectiu marcat al pla de l’Energia 2006-2015, que preveu 3.500MW operatius a la comunitat en 5 anys. 

D’altra banda, l’Associació espera que es faci realitat el compromís del Departament d’Economia i Finances de dinamitzar la tramitació dels parcs, reduint aquest procés a un màxim de 18 mesos. Actualment, la mitjana de temps d’un promotor per tenir tots els permisos oscil·lava entre els sis i els 10 anys.

Sobre EolicCat

EolicCat aplega a 50 empreses que operen en el sector eòlic a Catalunya. En aquesta associació hi són presents primers fabricants d’aerogeneradors del món, tots els impulsors eòlics a Catalunya, entitats financeres i altres petites i mitjanes empreses.

EolicCat vol fer realitat la planificació eòlica formulada al Pla de l’Energia de Catalunya 2006 – 2015, aprovat pel Govern de la Generalitat de Catalunya l’Octubre de 2005, un projecte que contempla un objectiu de 3.500 MW de potència eòlica instal·lada a Catalunya l’any 2015.

Actualment a Catalunya hi ha 25 parcs eòlics en funcionament, amb una potència eòlica instal·lada de 654,51 MW.